Meer Motivatie Mogelijk Maken (MMMM)

Meer Motivatie Mogelijk Maken

MMMM, de methode om je motivatie te prikkelen

Motivatie, het klinkt allemaal zo eenvoudig. Alsof het een knop is die je om zet. Wat als je een time-out hebt gehad en het oppakken van sporten maar niet lukt?

Het overkomt altijd een ander….

Je zit lekker in je vel, alles loopt als een trein. Heerlijk regelmatig bewegen, sporten en ontspannen. En dan opeens is het anders. Je wordt ziek of krijgt een ongeval. Vaak is dat onverwachts en ben je een tijd gekluisterd aan bed of huis. Sporten is niet meer mogelijk en bewegen gaat moeizaam. Het kan iedereen overkomen, ook jou dus.

Niet alleen ziekte of een ongeval kan je gang naar het bewegen stoppen. Ook drukte of een gebeurtenis die de motivatie remt kan een reden zijn om langere tijd er uit te liggen. Vaak wordt hierdoor het moment om het sporten/bewegen weer op te pakken, uitgesteld.

Geen zin meer

Wij zien het vaak gebeuren. Lessen worden afgezegd door allerlei omstandigheden. Ziekte, vakantie, drukte. Begrijpelijke redenen. Als er dan geen volgende afspraak gepland wordt is de kans groot dat de periode steeds groter wordt tussen de lessen en daalt de motivatie om een nieuwe afspraak te maken. Ook als de drukte weg is, je weer beter bent of de vakantie voorbij is. Sporten is dé motivatiemaker om in beweging te blijven. Logisch dat als je stopt ook automatisch de motivatie en de wilskracht minder wordt en zelfs helemaal kan verdwijnen na een langere tijd van stoppen. Dan komt de bekende quote ‘van uitstel komt afstel’ er bij kijken.

Een boost voor je motivatie

Wil jij je motivatie een boost geven om weer te gaan starten met sporten. Geef dan antwoord op deze vraag: Wat is er anders als je na een tijd sporten je weer energieker en fitter voelt? Bedenk daarbij dat misschien de 1e keer moeilijk is om weer te starten maar dat er vrij snel stofjes vrijkomen die je vrolijker en slimmer maken waardoor je je beter gaat voelen. Enorm goed voor je zelfvertrouwen dus.

Met deze stappen lukt het jou nog beter om na een time out weer te gaan starten:

  • Maak er een gewoonte van. Plan sport en beweegmomenten vast vooruit in je agenda. Dan weet je dat je er met je andere afspraken rekening mee moet houden.
  • Wees realistisch. Weet dat alleen door regelmatig te doen, je doelen als fitter en strakker, kunt halen. Dat kost tijd. Neem die tijd er ook voor.
  • Zorg voor de juiste kleding en uitrusting.
  • Overdrijf niet. Beter een keer in de week kwalitatief goed sporten dan 4 keer en gefrustreerd worden. Dat laatste houden maar weinig mensen vol.
  • Doe wat je leuk vindt
  • Eet de juiste voeding
  • Schakel een coach of Personal Trainer in.

Nextstep Health studio is jouw partner om weer te starten na een time-out

Wij maken het jou nog gemakkelijker om weer te gaan starten na een time-out. Geef je vandaag nog op voor een gratis proefweek. Wij laten je dan kennis maken met onze manier van werken je krijgt een uitgebreide persoonlijke intake. Hierna  ga je aan de slag met een programma dat past bij jouw doel. Wij helpen jou met opstarten en doorzetten om doelen te halen. Meld je vandaag nog aan!

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren". dan stemt u daar mee in. De cookie-verklaring is een onderdeel van onze privacyverklaring.

SLUITEN