Laat mij maar de Bob zijn!

Laat mij maar de Bob zijn

Wie is de Bob? Bij het stellen van deze vraag weet iedereen wat er bedoeld wordt? Wier rijdt er vanavond ? Deze persoon wordt dan ook geacht om geen of heel erg weinig alcohol te drinken. De Bob zijn is zo erg nog niet. Want de dag na je Bob zijn ben je fitter en presteer je beter, op alle vlakken.

Alcohol en sporten gaan niet samen

Alle sportkantines ten spijt…alcohol en sporten zijn een hele slechte combinatie. We leggen het je uit.

Als je sport word je warm, je gaat zwaarder ademen en je bloed gaat harder stromen door je lijf. Dat levert en kost je energie. Daar bouw je conditie en prestatie mee op. Door het drinken van alcohol wordt deze opgebouwde conditie en dus prestatie direct teniet gedaan. Alcohol is een gifstof en je lichaam zal altijd als eerste aan de slag gaan om de alcohol uit je lijf te krijgen. Tijdens het verbranden van alcohol komt er veel warmte vrij. Daarom krijg je het vaak zo warm na het nuttigen van de nodige biertjes. Ook onttrekt alcohol vocht uit je lichaam waardoor je meer moet plassen. Dit alles zorgt ervoor dat je conditie afneemt.

Laat mij de Bob maar zijn

Het advies van de gezondheidsraad betreft alcohol consumptie is het helemaal niet te drinken of niet meer dan één glas per dag. Dat is natuurlijk niet voor niets. Alcohol staat in de top 5 van meest gevaarlijke en verslavende drugs. Bovendien is het ook erg ongezond en zitten er allerlei gezondheidsrisico’s verbonden bij teveel en te vaak alcohol drinken.
Laat mij de Bob maar zijn. Je staat zoveel frisser op omdat je beter slaapt en al je gezondheidsdoelen worden gemakkelijker bereikt.

Broodje ‘gezond ‘ na het sporten?

Ben jij ook zo verbaasd over het aanbod in de sportkantine? Laatst heb ik nog een foto gemaakt over het aanbod van zeer veel ongezonde snacks. Chips, chocoladerepen, allerlei frisdraken. We weten allemaal wel dat alcohol niet de beste keuze is maar snoep, chips en frisdrank vallen ook niet echt onder een gezonde keuze. Maar wat dan wel? Neem een bidon mee die je kunt vullen met (gratis) water. Fruit en een volkorenboterham met kipfilet, stillen de honger en zijn prima versnaperingen voor na het sporten.

Leefstijl advies op maat

Wil jij meer weten hoe jij je leefstijl gezonder kunt maken? Maak dan een afspraak met een van onze coaches!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren". dan stemt u daar mee in. De cookie-verklaring is een onderdeel van onze privacyverklaring.

SLUITEN