En nu knallen

We gaan knallem

Knallen, zo doe je dat

We hebben er lang naar uitgekeken. Na maanden van sluiting zijn nu eindelijk de deuren van onze studio weer volledig geopend. We hebben niet stilgezeten tot die tijd maar we zijn heel blij dat we weer het volledige aanbod kunnen aanbieden. En zoals de titel van deze blog al zegt. En nu knallen. Maar hoe doe je dat nou…knallen en belangrijker hoe hou je het vol?

Weet waarvoor je het doet

Om motivatie op te brengen is het belangrijk dat je weet waarom je gaat trainen. Dat begint met het einddoel. Dat einddoel is persoonlijk. Wil jij afvallen, shapen, meer energie, sterker worden? Mooie doelen maar ook op gewicht blijven, sterk blijven en strakker blijven zijn doelen die actie en onderhoud nodig hebben. Al deze doelen hebben een begin en geen eind. Dat betekent dat er een continu stroom van acties in je agenda dient te staan waar je jezelf aan gaat confirmeren.

Plannen, plannen en plannen

Doelen halen en aan jezelf werken kost tijd. Om er aan toe te komen is het belangrijk dat het niet blijft bij voornemen maar bij actie. Daarom zeggen wij altijd: ZET HET IN JE AGENDA. Niet eenmalig maar wekelijks. Kom je bij ons sporten zet deze afspraak in je agenda op vaste tijdstippen en plan dit door. Doe dit ook met al jouw andere gezondheidsactiviteiten. Plan ze in tot het eind van het jaar. Waarom? Omdat je ze dan ziet en je er rekening mee gaat houden. Kom je er een keer niet aan toe? Geen probleem. Je hebt de afspraak herhaald, dus de weken erop kom je deze afspraak weer tegen. Dat is de geheim van gedragsverandering…herhaling.

Help een crisis!

Het gaat goed zolang het goed gaat. Tot er een verstoring in je ritme komt. Dat hadden wij natuurlijk al met de lockdown. Maar houd er rekening mee dat er vele andere verstoringen kunnen komen. Deze zogenaamde verstoringen noemen wij ook wel een crises. Gebeurtenissen die aandacht vragen waardoor je niet toekomt aan je voorgenomen trainingen en gezond gedrag. Denk hierbij aan ziek worden, gedoe op je werk, relatieproblemen. Gebeurtenissen die stress geven en energie vragen. En let op, dat hoeven niet alleen maar negatieve gebeurtenissen te zijn. Vakantie, feestjes en verhuizingen kunnen ook de oorzaak zijn dat je niet toekomt om je afspraken na te komen.

En…ja nu komt het….

Terugval overkomt ons allemaal. Dat is geen probleem als je de week erop of daarop, wanneer de crisis weer wat geluwd is, je je trainingen en gezonde gewoontes weer oppakt. Want ze staan in je agenda. Er is tijd voor gereserveerd. Pak het op en komt weer in de flow. Hoe mooi is dat. Net zolang totdat het automatisch gaat. Maar zelfs dan adviseren wij om wekelijks toch je agenda te gebruiken. Zo blijf je alert en voorbereid op uitstel en afstel.

Kom jij samen met ons knallen? De coaches van Next Step Healthstudio helpen jou om vol te houden. Zo bereik je jouw doelen. Maak een afspraak en het knallen gaat beginnen.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren". dan stemt u daar mee in. De cookie-verklaring is een onderdeel van onze privacyverklaring.

SLUITEN